Vårstädning

Vårstädning

20130227-130945.jpg

Ja det kanske är lite för tidigt för er därhemma med vårstädning men här passar det bra. Jag måste sopa rent i själen, städa ur huvudet, öppna fönstren och släppa in ljus i hjärtat.

Mamma och Hans åkte hem den 11e januari och John dog den 19e. Vi fick en vecka där vi försökte organisera, sätta upp rutiner som inkluderade yoga, läsa, egentid, mm sen stannade världen på obestämd tid. Som jag skrivit förut mår vi bättre, men jag tror vi fortfarande famlar i mörkret ibland och försöker hitta vår egen väg ut utan att riktigt veta hur det ska gå till.

Vi måste försöka på egna håll men tillsammans ändå. Jag vet att jag måste hitta mer tid till mina egna vänner och utbildning, fortsätta läsa och utbilda mig själv. Det mår jag bra av. Då jag lär mig saker, det känns så länge sen. Innan Tindra föddes. Vi måste även spendera mer tid tillsammans som en familj, men också som ett par, utan Tindra.

Jag ringde två tjejer igår, en svensk tjej vars storasyster är hon jag skrivit om från Svenska Skolan, lillasyrran är ganska ung, typ 17 tror jag men det känns bra att hon är svensk och pratar svenska. Sen har jag även kontaktat Lauren som är vår granne, hon är lite äldre, har precis tagit examen från universitetet och bor ju så nära. Skulle vara perfekt om de båda lärde känna Tindra och kunde passa henne lite då och då.

Jag vet att jag ofta säger att jag ska börja med någonting, det är svårt att hålla sig till det, träna, mindre TV, vad det än är. Men nu har jag nått ett stillestånd jag inte är speciellt lycklig med och när man känner att man inte mår helt ok så är den enda som kan ändra något en själv. Först i ens omgivning, sen i sig själv…Det är det jag säger till mina klienter varjefall. Nu är det dax att leva som man lär…igen.

 

3 thoughts on “Vårstädning

  1. Åh vännen va tungt du bär.Jag är orlig för dig så det känns ändå bra att du kan sätta ord på dina känslor. Tack för att du delar med dig. Finaste Malin, du är inte ensam.

    Du vet att jag gillar quotes. Jag finner det fint, avslappnande och intressant att läsa filosofi. Gillart. Favoritgubben är den gamla kinesen Confusious:

    “Our greatest glory is not in never falling, but in getting up every time we do.”

    Kram

    1. tack gumman, nej du behover inte vara orolig. Det ar bara en ny situation som vi maste vanja oss vid, medan allt annat pagar. Haller med, ordsprak ar viktiga, jag gillart!. Kram.

Leave a comment